Strach przed tym, że nikt nie kupi Twojego produktu lub usługi jest jednym z największych bloków powstrzymujących ludzi przed odejściem z etatu. Nie chcesz stracić tygodni, a nawet miesięcy pracy nad czymś co przyniesie nie później żadnych zysków. Jest to w pełni zrozumiałe i w tym artykule znajdziesz kilka rad, które pozwolą zminimalizować ryzyko.

ryzykoproduktu

Jak uniknąć ryzyka przygotowania usługi lub produktu, którego nikt nie kupi?

#1

Znajdź odpowiedni rynek dla siebie.

Na początku trzeba podkreśli jedno zagadnienie – nie staraj się tworzyć nowych rynków na starcie. Unikaj startowania z produktem w głowie i szukaniem potem dla niego rynku. Twoje szanse na sukces zdecydowanie zwiększy się, gdy znajdziesz niszę w której już są klienci z pieniędzmi.

Oczywiście będzie najprawdopodobniej już kilka innych podmiotów, które będą Twoją konkurencją. Możesz zadawać sobie wtedy pytania:

  1. Jak mogę się odnaleźć na istniejącym rynku?
  2. Dlaczego ktoś miałbym kupić ode mnie, a nie od już istniejących firm?

Odpowiadając na najprostszym poziomie. Jeśli dany rynek jest „kwitnący” to znaczy, że tam są pieniądze. Często bardzo dużo pieniędzy. Przedstawiając idealne rozwiązanie dla klientów na tym rynku masz olbrzymią szansę na odniesienie sukcesu.

Spójrzmy na przykład na rynek webdesignerów. Wydaje się, że jest ich już bardzo dużo w Twojej okolicy? Konkurencja wydaje się tak duża, że nie chcesz nawet spróbować? Błąd!

Jeśli jest ich dużo to znaczy, że jest dużo zleceń w tej branży. Wszystko co musisz zrobić to przyciągnąć do siebie uwagę, a potem przekuć to w sprzedaż.

O tym jak dobrze wystartować z pomysłem na biznes możesz przeczytać w naszym darmowym ebooku, ściągnij go póki jest jeszcze dostępny! http://etat.biznesponadgranicami.pl/

#2

Określ wielkość rynku na którym chcesz działać

Proces określania wartości i wartości rynku spędza sen z powiek marketerom na całym Świecie. Korporacje wydaje gigantyczne pieniądze na badania. My wykorzystamy proste, ale skuteczne metody, aby zrobić rozeznanie i zyskać większą klarowność.

Kilka pytań które pomogą Ci określić wielkość rynku:

  • ile jest potencjalnych konkurentów na Twoim rynku? (pamiętaj o specyfice biznesu, czasem Twoim rynkiem jest dzielnica gdy jesteś np. fryzjerem, a prowadząc szkolenia online – cały kraj + emigracja)
  • co ta konkurencja robi?
  • Ile jest potencjalnych klientów na rynku?
  • Ile możesz liczyć za projekt?
  • Ile projektów możesz wykonać?

#3

Przetestuj produkt przed pełnym zaangażowaniem

W ostatnich latach bardzo duży rozgłos zyskała metoda „Lean Startup” polegająca na zaplanowaniu startupu na jednej kartce papieru przy wyklarowaniu najważniejszych elementów potrzebnych do stworzenia odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest MVP (Minimum Viable Product), czyli minimalna wersja produktu która działa. Oczywiście będzie pozbawiona wielu funkcjonalności i możliwości, ale otrzymasz rozeznanie czy istnieje taka potrzeba na rynku. Możesz to zastosować także do produktów informacyjnych oraz wielu innych. Pamiętaj jednak o roli marketingu. Sam produkt lub jego MVP może opierać się bardzo dobrym pomyśle, ale może on nie znaleźć uznania w oczach odbiorców właśnie ze względu na kiepską promocję.

#4

Zdobądź wiarygodność w nowej branży

Dotyczy to zarówno sprzedaży usług i produktów. Bardzo często ludzie muszą Cię poznać, aby od Ciebie coś kupić. Podejmując decyzję zadają sobie pytanie „czy ta osoba jest odpowiednia dla tej pracy?”

Pomóż mi odpowiedzieć „tak” 🙂

Możesz to zrobić wykorzystując następujące metody:

  1. Zrób kilka zleceń za grosze lub nawet za darmo, aby zbudować sobie portfolio i zdobyć pozytywne opinie. Mogą to być także projekty wykonane dla organizacji charytatywnej lub Twoich znajomych.
  2. Wykorzystaj i opublikuj pozytywne opinie z innych dziedzin, które budują Twój pozytywny obraz jako osoby wiarygodnej i wykonującej sumienie swoją pracę
  3. Gdy już będziesz miał pierwsze komercyjne zlecenia nie pytaj od razu za pieniądze. Zacznij naliczać rachunek klientowi gdy zaczniesz dostarczać wartość
  4. Twórz wartościowe treści związane z tą dziedziną – teksty, filmiki na yt, listę adresową czy chociażby ciekawe treści na Twój fanpage.

Z czasem pojawią Ci się kolejne możliwości budowania swojej marki. Przede wszystkim jednak dbaj, abyś był osobą wartą polecenia. Nic lepiej nie działa w długofalowej perspektywie niż marketing szeptany.

Podsumowanie

Życie przedsiębiorcy polega na podejmowaniu ryzyka i niektóre Twoje produkty mogą okazać się klapą. Możesz jednak dobrze przygotować się do nowego biznesu, aby ograniczyć ryzyko do minimum. Wszystko w Twoich rękach.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]