Zwykle interesujemy się programami partnerskimi z perspektywy osoby, która zaczyna przygodę z biznesem w Internecie lub szuka dodatkowego źródła dochodu. To jest wciąż bardzo dobra opcja na wystartowanie z minimalnym (lub nawet zerowym) kapitałem.
Dzisiejszy artykuł jest jednak przeznaczony dla bardziej zaawansowanych przedsiębiorców, którzy chcą stworzyć swój program do współpracy z partnerami dla obopólnych korzyści.

Warto zainteresować się tego typu marketingiem, ponieważ płacisz tylko za sprzedaż. Nie jest to możliwe w innych systemach reklamowej, gdzie efektem za który płacisz jest np. kliknięcie albo zapis na listę. Oczywiście są to pożądane akcje, ale nie zawsze muszą przynosić rzeczywisty dochód. W przypadku współpracy z parnterami nie ma tego ryzyka, bo płacisz prowizję tylko wtedy gdy sam zarobisz.

Dodatkowym efektem ubocznym jest darmowy branding. Jeśli Twoi partnerzy nie będą zbyt skuteczni w sprzedaży Twoich produktów to chociaż będą promować markę. Oczywiście lepiej aby każdy na współpracy z Tobą godnie zarobił, bo bez tego trudno wierzyć w trwałość takiej relacji. Musisz dążyć do sytuacji win-win. O tym jednak więcej dowiesz się zapoznając z dalszą częścią artykułu.

Idealnym rezultatem jest sytuacja, gdy zdobywasz nowych klientów i zarabiasz, a Twój partner w bardzo łatwy sposób zyskuje dodatkowe źródło dochodu. To powinien być cel Twojego programu.

4 Fundamenty udanych programów partnerskich

1. Dopracowane sprawy techniczne.

Jeden z najbliższych artykułów na blogu będzie poświęcony kwestiom technicznym uruchomienia programu partnerskiego na WordPressie. W tym poście chcę podkreślić jak ważne jest aby wszystko perfekcyjnie działało.

W przypadku współpracy z partnerami w ramach programu partnerskiego jest to nawet ważniejsze niż w przypadku zwykłej sprzedaży online, bo klient odpowiednio zmotywowany może kupić Twój towar w kiepskim sklepie online (choć oczywiście będzie ich zdecydowanie mniej).

Natomiast żaden poważny partner nie będzie ryzykował kierowania ruchu na stronę, która nie będzie konwertować i zapewniać mu prowizji. W każdej chwili może promować inny program i produkty w nim oferowane.

2. Odpowiednie ceny i prowizje

Uczestnictwo w Twoim programie musi się opłacać finansowo. Dlatego ustal odpowiednio wysokie ceny, aby prowizja z transakcji dla partnera była odpowiednio wysoka.

Wiele produktów informacyjnych na ClickBank sprzedawanych jest nawet z 75% prowizją dla partnera, a także dalszymi prowizjami jeśli klienta zdecydowałby się na jakiś serwis odnawialny.

Ty oczywiście nie musisz ustawiać tak wysokich prowizji, bo np. program Amazonu oferuje 2-10%, ale sprzedając drogie produkty elektrycznie z taką marża można też dobrze zarobić.

3. Partner na właściwym rynku

Efektów partnerów sprzedających produkty o których nie mają pojęcia raczej nie będą robiły wrażenia. Dlatego staraj się pozyskać partnerów, którzy już docierają do Twoich klientów. Nie musi to być Twoja konkurencja, bo ludzie mają wiele różnych potrzeb, które zaspokajają różne przedsiębiorstwa.

Jednak rzadko kiedy ktoś zdecyduje się promować Twój produkt jeśli Cię nie zna i zaincjujesz kontakt w tym celu. Zacznij od budowy swojej pozycji w danej branży i budowy relacji, a potem partnerzy może sami się zgłoszą do Twojego programu.

4. Transparentność, uczciwość i szczerość

Partner ma bardzo małe możliwości sprawdzenia czy klient rzeczywiście u Ciebie kupił z Twojego polecenia, dlatego zadbaj w maksymalnym stopniu o transparentność i szczerość w Waszych relacjach.

W tym celu najlepiej użyć zewnętrznym systemów programów partnerskich lub pluginów, które pokazują dokładne statystki wejść, sprzedaż itd.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]