Gary Vaynerchuk jest jedną z najbardziej wyrazistych inspiracji wśród ludzi tworzących treści dla szeroko rozumianego świata biznesu. Syn imigrantów z Białorusi stworzył z bratem gigantyczną agencję reklamową, która zatrudnia dzisiaj ponad 500 osób.

Od czego zaczynał?
Gary z powodzeniem rozwinął rodzinny biznes związany ze sprzedażą win. Zrobił to dzięki zauważeniu potencjału i potęgi Internetu przed innymi marketingowcami. Popularność zdobył tworząc vloga poświęconego winom, zanim ktokolwiek poznał pojęcie „youtubera”.

Przez lata dał się poznać jako tytan pracy, realizując swoje zadania od rana do wieczora. Tym bardziej w ostatnim czasie, gdy możemy śledzić jak wygląda dzień Garego w serii DailyVee

Ogólnie działalność na YouTubie jest jednym z podstawowych sposobów przekazywania wiedzy i inspiracji przez Garego. Na podstawie pytań zadawanych przez subskrybentów powstała seria #askgaryvee i potem książka o tym samym tytule.

Publikacja została wydana także w Polsce, dzięki staraniom Marcina Osmana i nosi tytuł #ZapytajGarego.

W tym artykule skupimy się na treściach związanych ze stworzeniem wartościowego partnerstwa biznesowego.

Twoje słowo jest wiążące
Rada którą Gary otrzymał od Ojca, gdy pracował w jego sklepie z winami. Polega ona na tym, by nigdy nie przekraczać cienkiej granicy między dobrym sprzedawcom, a ściemniaczem. Oprócz tego należy dbać odpowiedzialność za swoje słowa.

Podstawą utrzymywania dobrych relacji biznesowych przez lata jest to by być człowiekiem honoru na dłuższą metę. Nawet jak w krótkiej perspektywie bardziej opłaca się coś innego.

Dbaj najpierw o pracowników, potem o klientów Twoich klientów

Gary obala mit w którym najważniejszy jest klient. Na pierwszym miejscu powinieneś dbać o wartościowych pracowników, bo oni są największym skarbem dzięki któremu ludzie będą chcieli współpracować z Twoją firmą.

Drugim elementem jest zadbanie o klientów Twoich klientów (oczywiście jeśli działasz w sektorze B2B), dzięki temu będą mieli realną wartość i korzyść ze współpracy z Tobą.

Dopiero na końcu zajmujesz się zadowalaniem osób, które Ci płacą. Najczęściej jednak nie będzie to potrzebne, bo efekty będą mówiły same za siebie.

Utwierdzaj ludzi, że zależy Ci na ich szczęściu i spełnianiu marzeń

Bez względu na to jaką masz korzyść ze współpracy z daną osobą utwierdzaj ją w przekonaniu, że będzie rozumiał i wspierał jej decyzję jeśli ze względu na swoje marzenia i szczęście przyjdzie Wam się rozejść. Tworząc taką kulturę relacji z pracownikami i innymi ludźmi z którymi współpracujesz, nie będziesz nigdy narzekał na przypływ wartościowych osób w swoim otoczeniu.

Pracuj nad mocnymi stronami i żyj w zgodzie ze sobą

Gary wielokrotnie podkreśla wagę samoświadomości. Dzięki temu, że odkryjesz w czym jesteś naprawdę dobry to będziesz mógł realizować zobowiązania w tym zakresie na wysokim poziomie, co w naturalny sposób przełoży się na zadowolenie ze współpracy Twoich partnerów.

Przy współpracy nad wspólnym projektem zaufaj partnerowi

Jeśli tworzysz wspólny projekt na zasadach marketingu partnerskiego to zaufaj swojemu partnerowi w zakresie działań podejmowanych w jego branży lub społeczności.

Często jest to przedmiotem nieporozumień w sytuacjach gdy marki współpracują z blogerami i chcą im narzucać pewne działania. Jeśli ktoś zdołał zebrać wokół siebie ludzi chcących go czytać, to z pewnością wie jak do nich dotrzeć w odpowiedni sposób.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]