Social media dokonały rewolucji w wielu obszarach naszego życia prywatnego i biznesowego. Jednym z efektów jest marketingowy trend do „klientocentryzmu”, czyli stawiania klienta w centrum uwagi. Kiedyś marki nie musiały się szczególnie liczyć z opiniami klientów, bo najzwyczajniej do nich nie docierały. Komu chciało się szukać maila i wykonać szereg czynności, aby przekazać swoją uwagę do produktu, aby potem otrzymać zdawkową odpowiedź? W erze social media jest łatwiej przekazać swoją opinię i jest ona widoczna dla innych klientów.

Z drugiej strony nie można dać sobie wejść na głowę. Wystarczy wejść w komentarze jakiegokolwiek większego portalu w Polsce, aby przekonać się jak jest dużo ludzi w Internecie, którzy zajmują się trollowanie, hejtowaniem i innymi typami komentarzy nie wartym uwagi z punktu uwagi przedsiębiorcy.

Jak znaleźć złoty środek? W jaki sposób być klientocentryczny prowadząc e-biznes?
Przygotowałem kilka trendów na które warto zwrócić uwagę

1. Interaktywny content

Twórz treści, które będą zawierały różne elementy np. grafiki, video, pliki pdf i będą zachęcały do „konsumpcji”. W miarę możliwości pomyśl o przejściu na wyższy poziom interaktywności np. przygotowując mini-aplikacje, kalkulatory, gry i inne. Wszystko co bardziej zaangażuje odbiorcę treści.

2. Marketing dostosowany do klienta idealnego

Tworzą komunikaty marketingowe miej na uwadze swojego klienta idealnego (zobacz jak go określić).

3. Personalizacja

W miarę posiadanych danych dopasowuj treści do każdej osoby. Imię w wysyłanych przez Ciebie mailingach to podstawa.
Jeśli jesteś zainteresowany wzniesieniem personalizacji na wyższy poziom zainteresuj się systemem SalesManago

4. Skup się do doświadczeniu klienta

Niech każdy kontakt z Twoją firmą będzie świetnym doświadczeniem, którym warto będzie podzielić się ze znajomymi. Zadbaj np. o dostarczenie wszelkich informacji związanych z realizacją zamówienia oraz jak najszybsze odpowiedzi na pytania.

5. Zadbaj o klienta w social media

Punkt ostatni w tym zestawieniu, ale na pewno nie pod względem ważności.
Odpowiedz na każdy komentarz klienta. Spraw, aby poczuł się zadowolony i wszystkie osoby, które zobaczą Waszą interakcję zobaczyły, że warto robić z Tobą interesy.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]