Social media dokonały rewolucji w wielu obszarach naszego życia prywatnego i biznesowego. Jednym z efektów jest marketingowy trend do „klientocentryzmu”, czyli stawiania klienta w centrum uwagi. Kiedyś marki nie musiały się szczególnie liczyć z opiniami klientów, bo najzwyczajniej do nich nie docierały. Komu chciało się szukać maila i wykonać szereg czynności, aby przekazać swoją uwagę do produktu, aby potem otrzymać zdawkową odpowiedź? W erze social media jest łatwiej przekazać swoją opinię i jest ona widoczna dla innych klientów.
Z drugiej strony nie można dać sobie wejść na głowę. Wystarczy wejść w komentarze jakiegokolwiek większego portalu w Polsce, aby przekonać się jak jest dużo ludzi w Internecie, którzy zajmują się trollowanie, hejtowaniem i innymi typami komentarzy nie wartym uwagi z punktu uwagi przedsiębiorcy.
Jak znaleźć złoty środek? W jaki sposób być klientocentryczny prowadząc e-biznes?
Przygotowałem kilka trendów na które warto zwrócić uwagę
1. Interaktywny content
Twórz treści, które będą zawierały różne elementy np. grafiki, video, pliki pdf i będą zachęcały do „konsumpcji”. W miarę możliwości pomyśl o przejściu na wyższy poziom interaktywności np. przygotowując mini-aplikacje, kalkulatory, gry i inne. Wszystko co bardziej zaangażuje odbiorcę treści.
2. Marketing dostosowany do klienta idealnego
Tworzą komunikaty marketingowe miej na uwadze swojego klienta idealnego (zobacz jak go określić).
3. Personalizacja
W miarę posiadanych danych dopasowuj treści do każdej osoby. Imię w wysyłanych przez Ciebie mailingach to podstawa.
Jeśli jesteś zainteresowany wzniesieniem personalizacji na wyższy poziom zainteresuj się systemem SalesManago
4. Skup się do doświadczeniu klienta
Niech każdy kontakt z Twoją firmą będzie świetnym doświadczeniem, którym warto będzie podzielić się ze znajomymi. Zadbaj np. o dostarczenie wszelkich informacji związanych z realizacją zamówienia oraz jak najszybsze odpowiedzi na pytania.
5. Zadbaj o klienta w social media
Punkt ostatni w tym zestawieniu, ale na pewno nie pod względem ważności.
Odpowiedz na każdy komentarz klienta. Spraw, aby poczuł się zadowolony i wszystkie osoby, które zobaczą Waszą interakcję zobaczyły, że warto robić z Tobą interesy.
Zostaw komentarz