Tworząc biznesy za każdym razem staramy się przewidzieć przyszłość. Chcielibyśmy wiedzieć m.in. jakie produkty będą kupowane przez klientów i w jaki sposób najlepiej do nich dotrzeć.
Niektórzy używają do tego swojej intuicji, ale w większości przypadków nie jest to najskuteczniejsze rozwiązanie (jeśli do niego się ograniczamy). Lepiej bazować na tym co się działo w przeszłości lub dzieje teraz i na tej podstawie próbować przewidywać co będzie działać.
W ramach obserwacji aktualnych wydarzeń warto zwracać uwagę na panujące trendy. Dlatego w tym artykule podzielę się z Tobą zestawieniem przygotowanym przez portal SmartInsights.
W ankiecie zapytano: „jakie działania w marketingu internetowym dają najlepsze efekty handlowe w 2016 roku?” Z 1500 otrzymany odpowiedzi otrzymano następujące rezultaty:
Co z tego wynika dla właściciela małego biznesu lub osoby początkującej?
Trzeba zainteresować się i miarę możliwości wdrażać narzędzia z największą ilością wskazań:
Content marketing, czyli dostarczanie wartościowej wiedzy Twoim odbiorcom. Tworzenie atrakcyjnej wartości, która sprawa, że potencjalny konsument ma powód do śledzenia Twojej marki. Jednym z elementów Content marketingu jest prowadzenie bloga, więcej na ten temat przeczytasz w tym wpisie „Dlaczego nawet mikrofirmy powinny prowadzić blogi?”
Big Data, czyli korzystanie z informacji o potencjalnych klientach i dostosowanie do tego komunikatu. Więcej na ten temat dowiesz z wpisu na blogu JakRobicMarketing.pl o Small Big Data
Marketing Automation, czyli automatyzacja działań marketingowych np. Twój klient przegląda ofertę butów narciarskich w Twoim sklepie internetowym, ale porzucił zakupy. Następnego dnia dzięki działaniu systemu możesz mu wysłać kupon rabatowy na maila lub pokazać reklamę na Facebooku. Więcej o automatyzacji znajdziesz w tym wpisie „Na czym polega automatyzacja marketingu?”
Mobile marketing, czyli wszystko rób z myślą o komórkach! Nie do pomyślenia jest tworzenie strony, która nie będzie responsywna. Tak samo radzę postępować z reklamami na Facebooku. O tym jak zdobywać maile użytkowników, którzy przeglądają tylko na Facebooku możesz dowiedzieć z opisu webinaru z Łukaszem Marczewskim.
Social media marketing, czyli aktywne i dobre działania na platformach social media. Jak to robić? Zobacz kategorię postów „promowanie biznesów w mediach społecznościowych”
Zostaw komentarz