Zdobycie klientów w Internecie może wydawać się problematyczne. Istnieje tyle możliwości promocji, że ciężko na początku określić które z nich są rzeczywiście warte swojej ceny i czy jest możliwe zdobywanie klientów w siecie bez inwestowania pieniędzy. W idealnym Świecie powinieneś móc skupić się na swoim biznesie zamiast zajmować zgłębianiem tajników marketingu internetowego. Realnie jednak musisz poznać podstawowe kroki zdobywania klientów w sieci, aby móc to skutecznie zlecić lub samemu zająć się promocją.

Bazowe założenie
Jeśli chcesz zdobywać klientów to zakładam, że już sprawdziłeś swój pomysł w jakikolwiek sposób. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to sprawdź ten post.

1. Określ kim są Twoi klienci

Musisz wiedzieć do kogo sprzedajesz. Jeśli pojawia się w Twojej głowie myśl „każdy może kupić mój produkt” (a pojawia się u większości początkujących przedsiębiorców) to po części jest to prawda, jednak dla powodzenia biznesu musisz odkryć idealnego klienta.

2. Sprawdź czy Twoja marka do nich pasuje

Zadaj pytanie znajomemu, który znajduje się w Twojej grupie docelowej lub sam się nad tym zastanów. Czy będąc Twoim idealnym klientem „czułbyś” Twoją markę? Szczególnie jest to ryzykowne w sytuacji, gdy sprzedajesz do młodszej klienteli.

3. Przygotuj właściwy cennik

Musisz przeprowadzić dokładne badanie cen u konkurencji. Z jednej strony Twoje ceny nie mogą odstraszyć, bo jeśli ktoś zakoduje sobie w głowie Twoją ofertę jako zbyt drogą to później może być ciężko, aby ponownie zajrzał na Twoją stronę. Z drugiej strony udzielenie zbyt dużych upustów na start też może być szkodliwe dla wizerunku Twojej marki.

4. Stwórz stronę na FB

Zacznij od działalności na facebooku, ponieważ są tam wszyscy i jest to darmowe. Istnieją biznesy, które ograniczają do obecności tam i mimo wszystko zdobywają klientów.

5. Stwórz stronę www

W następnym kroku polecam Ci jednak założenie normalnej strony internetowej. Jest zdecydowanie bardziej profesjonalne niż posiadanie tylko fanpage’a na facebooku i niesie za sobą dodatkowe korzyści np. większe możliwości wyszukania w google i brak konieczności ciągłej aktualizacji treści.

6. Zacznij zbierać adresy e-mail

Budowanie listy klientów jest kluczem do zapewnienia sobie podstaw funkcjonowania Twojego biznesu i posiadania bazy po sprawdzanie kolejnych pomysłów. Poza tym przez e-mail najlepiej sie sprzedaje.

7. Daj znać Światu o istnieniu Twojego biznesu

Wykorzystaj sieć obecnych kontaktów i daj wszystkim potencjalnie zainteresowany znać czym się zajmujesz. Oczywiście bądź cały czas przy tym człowiekiem, bo wiele ludzi zamiena się w maszyny do wciskania swoich produktów. Znajdź jak w każdej sferze balans pomiędzy skrytym oczekiwaniem, aż ktoś magicznie trafi na Twoją stronę, a bycie nachalnym.

8. Zrób kampanię promocyjną online

Generalnie polecam reklamę efektywnościową, czyli system w którym płacisz za wykonanie określonych akcji. To najszybciej napędza ruch na Twojej stronie i co za tym idzie, sprowadza klientów.

9. Dbaj o relacje

Z jednej strony rób wszystko co leży w Twojej mocy, aby klienci do Ciebie wracali (zobacz post )

10. Poproś o polecenia

Jeśli masz już dobre relacje z klientami to poproś o polecenie 2 osobom Twojego produktu lub usług. W końcu nie ma lepszej zachęty do kupna czegoś niż rekomendacja kogoś, komu ufamy:)

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]