Spis treści
Wielu właścicieli biznesów online mimo pracowania przez kilkanaście godzin dziennie ledwo wiąże koniec z końcem. Chcieliby więcej zarabiać, a droga do tego wiedzie albo przez zwiększenie liczby klientów albo zwiększenie zysków z tych, którzy już z nami są. Każdy biznes ma swoją specyfikę, jednak możemy wyłuskać 12 sposobów na zwiększenie zysków.
1. Dodaj up-sell i cross-sell
Są dwie podstawowe techniki marketingowe służące zwiększaniu zysków z biznesu. Pierwsza z nich, czyli up-sell polega na tym klientowi oferuje się droższą wersję produktu np. wariant premium. Jako przykład z realnego życia możemy podać ofertę powiększonych frytek w McDonalds. Natomiast cross-sell polega na oferowaniu produktów komplementarnych, czyli np. odpowiednich skarpetek do świeżo kupionych butów do biegania.
2. Dodaj więcej testymoniali
Większa ilość pozytywnych opinii na Twojej stronie www lub fanpage’u, tym większa szansa, że odwiedzający te miejsca zostanie Twoim klientem. Dbaj o stałych dopływ świeżych rekomendacji.
3. Pisz więcej email follow-up’ów
Ustaw w swoim autoresponderze jak najwięcej maili, które przychodzą w określonej kolejności do Twojego klienta po zapisaniu. Poza tym odzywaj się do klientów, którzy byli zainteresowani Twoim produktem lub usługi i z jakiegoś powodu się nie zdecydowali – może cały czas się wahają.
4. Kontaktuj się z klientami także offline
Jeśli masz odpowiednią zgodę na wykorzystanie danych to wyślij do wartościowych klientów kartkę na Święta lub urodziny pocztą tradycyjną. Oprócz tego możesz organizować wydarzenia stacjonarne np. warsztaty, konferencje i spotkania tematyczne.
5. Przygotuj wysoce ekskluzywne produkty lub usługi
Czasem jeden klient może być gotowy wydać niż 100 innych razem wziętych. Bądź przygotowany na zaoferowanie mu usługi najwyższej klasy, poprzez przygotowanie tego typu pozycji w ofercie.
6. Zdominuj niszę
Wybierz jakaś niszę w której są klienci z pieniędzmi (przeczytaj jak określić idealnego klienta), którą całkowicie zdominujesz. Możesz do tego celu stworzyć osobną markę.
7. Podnieś ceny
Czasem podniesienie cen może zwiększyć sprzedaż. To wydaje się nieprawdopodobne, ale taka jest prawda. Jeśli sprzedajesz to za tanio to ludziom szkoda czasu i pieniędzy na taki produkt, gdy cena rośnie to ich percepcja się zmienia. Oczywiście zawsze musisz testować wybierając odpowiednią cenę.
8. Poprowadź webinar
Spotkania online na żywo, czyli webinary, mają bardzo dobrą skuteczność sprzedażową. Dzieje się tak dlatego, bo masz uwagę potencjalnych klientów na dłuższy czas i oni przez tę inwestycję bardziej Ci ufają.
9. Dawaj wartość
Słynny marketer Gary Vaynerchuk na każdym kroku podkreśla, aby skupić się na dawaniu darmowej wartości. Zastanów się czy nie mógłbyś w taki sposób zbudować swojej marki i dotrzeć do większej grupy docelowej w swojej branży.
10. Przeprowadzaj ankiety
Rób to np. co kwartał. Dzięki temu dowiesz się co możesz sprzedaż ludziom, którzy już są z Tobą i Tobie ufają. Większość biznesów upada, bo nie rozumie swoich klientów lub przestali to robić na pewnym etapie. Ty dzięki darmowym ankietom możesz temu zapobiec.
11. Testuj wszystko
Sprawdzaj każdy element swojej oferty, strony i strategii. Czasem zmiana koloru obwódki przycisku „kup teraz” może mieć gigantyczny wpływ na konwersję.
12. Dbaj o samodyscyplinę
Wybierz najważniejsze aspekty swojego biznesu i rób to każdego dnia. Naprawdę przyniesie Ci to wielkie rezultaty.
Zostaw komentarz