Sprzedaż wiąże się z wieloma negatywnymi skojarzeniami w naszym kraju i wiele osób ma przed nią duże blokady. Całkiem niesłusznie, bo najskuteczniejsza jest wtedy gdy jest etyczna i polega na pomocy klientowi w zaspokojeniu jego potrzeb. Tego typu proces sprzedaży jest naukowo przebadany i jeśli włożysz wystarczającą ilość wysiłku we wdrożenie potwierdzonych zasad to zdobędziesz klientów. Oto one:

1. Najpierw sprzedajesz siebie

Czy wyobrażasz sobie kupno książki kucharskiej napisanej przez człowieka, który jest oszukał bliską Ci osobę i wiesz, że jest nieetyczny? Teoretycznie nie powinno mieć to wpływu, bo jego produkt w postaci zbioru przepisów może być perfekcyjny. Jednak każdy z nas wie jak to wygląda w praktyce. Miej tego świadomość i traktuj siebie jako najważniejszy produkt, który potrzebuje przemyślanego brandingu. Szczególnie znaczenie ma to przy najbardziej sprzedażowym narzędziu w internecie, czyli w e-mail marketingu, gdy to czy ludzie lubią Cię czy nie ma fundamentalny wpływ na ich decyzję o otwarciu maila. Miej tego świadomośc i korzystaj ogromnych możliwości Internetu na zbudowanie swojej marki.

2. Sprzedawaj korzyści

Wiele osób twierdzi, że ich produkty sprzedają się dzięki ich właściwościom. Czy jest to prawda? Wyobraźmy sobie, że chcesz kupić drzwi do nowowybudowanego domu. Trafiasz na ofertę, gdzie w ofercie możesz przeczytać o wielu właściwościach m.in. super systemie k-shock. Ok, brzmi fajnie, ale cena też jest zdecydowanie wyższa i w sumie nie chce Ci teraz googlać, bo w drugim okienku odzywa się kolega który żyje teraz w Tajlandii. Teraz wyobraźmy sobie drugi opis w którym możesz się dowiedzieć, że system k-shock jest rozwiązaniem, które zapobiega zatrzaskiwaniu drzwi, gdy palce są w odległości 5 cm od futryny. Całość wzbogacona jest obrazową historią, jak w ten sposób uratowane zostały palce małego Jasia mieszkającego z rodzicami w Pruszkowie. Też masz małe dziecko i bardzo chciałbyś je ustrzec przed ryzykiem przytrzaśnięcia palców. To jest dla Ciebie tak istotna korzyść, że cena schodzi na dalszy plan… W jakikolwiek sposób byś sprzedał, rob to opierając się na przedstawieniu zalet, które spełniają realne potrzeby klienta.

3. Pokazuj efekty w klarowny sposób

Najnowsza generacja pracujących klientów, czyli tych którzy robią najwięcej zakupów, jest jednocześnie najlepiej wykształcona w historii. Oni nie dadzą się złapać na ładne słówka i puste obietnice. Oni chcą efektów i jednocześnie są przeciążeni nadmiarem informacji. Twój przekaz musi klarowny i w skuteczny sposób zasłużyć na większą ilość uwagi. Wykorzystuj w tym celu stadia przypadku, opinie zadowolonych klientów i content marketing oraz wiele innych narzędzi. Ciekawy pomysłem do salonu piękności byłoby wrzucenie na fanpage autentyczne zdjęcia klientki przed i po (najlepiej z oznaczniem jej prywatnego profilu na zdjęciu).

4. Twoja wiarygodność

Wiarygodność jest sumą zaufania i wiedzy eksperckiej. Bez tego nie możesz odnieść sukcesu w sprzedaż online. Zła opinia rozchodzi się w Internecie dużo szybciej niż w realnym Świecie. Dlatego każdego dnia zadawaj sobie pytanie „Co mogę zrobić najlepszego dzisiaj dla moich klientów?” Dbaj również o to, abyś dostarczał prawdziwą wiedzę.

Niesamowitą historią na zbudowanie wiarygodności jest Drew Manning z Fit2Fat2Fit, który po odkryciu, że wszyscy instruktorzy sprzedający programy fitness nigdy nie były grube postanowił przytyć. Zajęło mu to 6 miesięcy, a potem wrócił z powrotem do formy.

https://www.youtube.com/watch?v=kdwSR9RhkM0

5. Dawaj wartość za darmo

Zdecydowanie łatwiej nam kupić coś od kogoś wobec którego czujemy wdzięczność za to, co już dostaliśmy za darmo. Świetnym przykładem na to jest amerykański bloger Pat Flyn. Na swoim blogu Smart Passive Income od lat dostarcza mnóstwo wartościowej wiedzy z zakresu zarabiania pieniędzy online i zanim napisał pierwszą płatną książkę wielokrotnie mógł przeczytać w komentarzach na blogu oraz we wiadomościach, że wielu ludzi kupi od niego jakikolwiek produkt (!).
Dodatkową korzyścią rozdawania wartościowych produktów za darmo jest większy poziom Twojego szczęścia. Nie bez przyczyny jedni z najbogatszych na Świecie, czyli Bill Gates i Warren Buffett rozdali większość swojego majątku na cele charytatywne.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]