Biznes w Internecie można założyć w bardzo prosty sposób. Nigdy w historii Świata rozpoczęcie własnej działalności z możliwością globalnego zasięgu nie było tak łatwe. Niska bariera wejścia powoduje jednak dużą konkurencję na rynku. Dlatego prawdziwe trudności zaczynają się na etapie wyróżnienia spośród morza podobnych firm. W dzisiejszym poście przeczytasz jak zadbać o marketing interntowy na przykładzie ecommerce, czyli firmy prowadzącej sprzedaż w Internecie.

1. Wybierz odpowiednią platformę dla siebie

Miejsc w których możesz sprzedawać w Internecie jest bardzo dużo. Możesz zdecydować się na platformę aukcyjną (w Polsce – allegro) lub sklep internetowy w różnych konfiguracjach. Musisz skalkulować koszty poszczególnych rozwiązań. Na BPG blogu polecamy IAI Shops 

2. Stwórz markę

Twoja marka jest obietnicą dla klienta, że będzie zadowolony. Oprócz tego jest to zabezpieczenie Twojej reputacji. Zrób wszystko aby zabezpieczyć swój brand. Zacznij jednak od przemyślenia ogólnej wizji tego, jak chiałbyś aby Twoja marka była postrzegana. Następnie przygotuj lub zleć komuś wykonanie strategii wizualnej, aby wszelkie późniejsze działania były ze sobą spójne.

3. Dbaj o zdjęcia

Olbrzymi wpływ na decyzje zakupowe klientów mają zdjęcia. Jeśli są wysokiej jakości to w ich głowach może pojawić się myśl (nie zawsze świadoma) „jeśli kupię ten produkt to mój dom też będzie tak wyglądać”. Dlatego staraj się, aby zdjęcia były jasne, wykonane w naturalnym Świetle i były zróżnicowane.

4. Obsługa klienta na poziomie Zappos

Podobno w Polsce można zrobić biznes oferując po prostu dobrą obsługę klienta, bo jest ona na niskim poziomie. Dlatego od początku niech będzie to Twój priorytet. Sukces firmy Zappos opiera się na perfekcyjnym doświadczeniu klientów z tą firmę na wszystkich etapach. Legendą stała się sytuacja, gdy ktoś spytał na firmowy czacie „gdzie mogę zamówić teraz pizzę w mojej okolicy”. Czy było to przedmiotem ich sprzedaży? Nie. Mimo wszystko klient dostał odpowiedź na wszystkie pytania fama się rozniosła. Pozostali klienci otrzymali równie niecodzienną pomoc i wszędzie to rozgłaszali robiąc Zappos świetną reklamę.

5. Skuteczne nazwy produktów i opisy

Tworząc nazwy pamiętaj o tym, aby były przygotowane pod kątem SEO, czyli wyszukiwarki Google. Z drugiej strony niech będą maksymalnie klarowne dla odwiedziających Twoją stronę. Taką samą zasadą kieruj się tworząc unikalne opisy produktów. Pamiętaj o zamieszczeniu większej ilości informacji niż Twoja konkurencja – to rodzi zaufanie do sklepu.

6. Korzystaj umiejętnie z social media

Jeśli nie masz pomysłu jak sprzedawać w social media to tego na razie nie rób. Niech platformy społecznościowe będą miejscem, gdzie będziesz budował silne relacje z obecnymi i przyszłymi klientami. Szczególnie zainteresuj się instagramem i pinterestem. Jednak z czasem śmiało korzystaj z możliwości sprzedażowych, bo istnieją biznes ecommerce które opierają się tylko na tym.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]