E-mail marketing według wielu testów jest najskuteczniejszą metodą sprzedażową. Mimo ewolucji form komunikacji to wciąż wiadomości e-mail skupiają na sobie najwięcej uwagi odbiorców. Dlatego powinieneś korzystać z możliwości tego narzędzia, aby zapewnić utrzymać relacje z obecnymi i przygiągać kolejnych klientów. Niewątpliwym plusem tego typu działań jest szansa na sprzedanie Twojego produktu klientowi, który za pierwszym razem gdy trafił do Ciebie nie był z jakiegoś powodu gotowy na zakup. Gdy jednak zbudujesz z nim relacje to może wtedy dojrzeć do transakcji

Jak robić e-mail marketing?

1. Niech zapis na listę będzie łatwy

Dodaj pole zapisu na newsletter w widocznych miejscach na stronie (np. z boku i pod każdym postem) oraz stwórz landing page na który będziesz kierował potencjalnych subskrybentów.

2. Przygotuj bonus za zapis na listę

Pewnie wielokrotnie spotkałeś się z darmowymi produktami, które oferowane są w zamian za listę mailingową. Przygotuj też tego typu bonus w Twoim biznesie. Nie musi być on długi, ważne aby rozwiążywał jakis specyficzny problem i dawał szybkie rozwiązanie.

3. Przyciągnij uwagę swoim nagłówkiem

Musisz się wyróżnić w skrzynce odbiorczej Twojego subskrybenta, bo inaczej przepadniesz. W tym celu twórz skuteczne nagłówki reklamowe. Na szczęście jest to umiejętność, która można posiąść. Zobacz ten post poświęcony tylko nagłówkom.

4. Stosuj najlepsze praktyki

Najlepsze praktyki tworzenie emaili marketingowych to m.in.
– konieczność samodzielnego wpisania adresu email przez adresata w momencie zapisu
– konieczność potwierdzenia
– jawne zbieranie adresów, a nie stosowanie jakiś ukrytych metod
– możliwość łatwego usunięcia maila z bazy
– buduj odpowiednio wiadomości

1421428112-email-infographic-english

5. Pisz zwięźle i klarownie

Niech zdania będą krótki i mają znaczenie. W dłuższych tekstach stosuj różne wyliczenia i śródtytuły, aby ułatwiać czytelnikom przeskanowanie i podjęcie decyzji o przeczytaniu wiadomości.

6. Bądź systematyczny

Tym bardziej ludzie będą pamiętać, że są na Twojej liście tym lepiej dla Ciebie, bo wpłynie to na wskaźnik otwieralności maili. Wysyłaj wiadomości regularnie i niech nie będzie to zawsze sprzedaż. Dostarczaniem darmowej wartości budujesz relację z klientem.

7. Skup się na jednym komunikacie

Wybierz sobie jeden cel dla danej wysyłki i na nim się skup. Wiadomość e-mail nie ma być eseje, tylko użyteczną formą wywołania konkretnej akcji przez Twojego czytelnika.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]