Coraz więcej polskich internautów robi zakupy online. Jak wynika z badania „e-commerce w Polsce 2015″ w zeszłym roku 54% internautów mialo za sobą zakup w sieci w polskim sklepie, co stanowi wzrost o 8% względem poprzedniego roku! Zdecydowanie jest to branża w której warto działać, ale trzeba to robić z zachowaniem dobrych praktyk, bo konkurencja jest bardzo duża. Z tego powodu przygotowałem dla Ciebie zestawienie 8 metod na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym:

Stosuj content marketing

Tworzenie wartościowych treści jest najbardziej przyszłościową formą marketingu. Jeśli dajesz za darmo wiedzę, która przyda się Twoim czytelnikom to w naturalny sposób czują do Ciebie większą sympatię. Oprócz tego będziesz miał więcej ruch z wyszukiwarek, bo będziesz pojawiał się po wpisaniu bardziej szczegółowych fraz pod kórymi będą znajdować się Twoje artykuły.

Buduj zaufanie i wiarygodność

Kluczowym czynnikiem decydującym o tym czy klient kupi w danym sklepie jest to czy mu ufa. Na szczęście
dzięki badaniu przeprowadzonemu przez Gemius dla e-Commerce Polska wiemy na co zwrócić uwagę. Statystyki pokazują, że 49 proc. pytanych uznaje za kluczową widoczność opinii innych użytkowników. Dla 40 proc. ważna jest możliwość dokonywanie płatności przy odbiorze produktu. Trzecie miejsce zajmuje opcja zwrotu towaru, o którym wspomina 36 proc. badanych.

Zapobiegaj porzuceniom koszyka

Dużym problemem dla wielu jest sklepów jest porzucanie koszyków, czyli rezygnacja z dokonania zakupu po wybraniu produktów i rozpoczęciu procesu płatności. Dzieje się tak głównie poprzez niespodziewane wydatki dodatkowe np. za przesyłkę lub formę płatności. Postaraj się temu przeciwdziałać i klarownie przedstawiać wszystkie koszty, a także w miarę możliwości je niwelować.

Ogranicz dostępny wybór

Zjawisko paradoksu wyboru mówi o tym, że gdy mamy zbyt wiele opcji do wyboru to jest to dla nas przeciążające do tego stopnia, że możemy się poddać. Pamiętaj o tym przygotowując ofertę swojego sklepu. Określ jakie produktu cieszą się największą popularnością i je proponuj klientom.

Stosuj video marketing

Nawet krótki klip video na temat sprzedawanego produktu robi dużą różnicę. Wiele osób woli obejrzeć minutowe nagranie zamiast czytać tekst. Poza tym takie zaangażowanie wpłynie pozytywnie na postrzeganie Twojego sklepu i jego wiarygodność.

Wykorzystuj cross-sell i up-sell

Cross-sell jest metodą polegającą na oferowaniu komplementarnych produktów do tych, które już znajdują się w koszyku („użytkownicy którzy kupili, kupili również…”). Natomiast up-sell polega na sprzedawaniu droższej wersji tego produktu np. powiększony zestaw w McDonaldzie.

Bądź aktywny w social media

Podstawą budowy marki w Internecie jest aktywność w social mediach. Możesz robić to aktualizując swój profil i komunikując się ze swoimi klientami za pomocą facebooka lub innych platform. Oprócz tego możesz docierać do swoich klientów w ramach aktywności w miejscach w których oni się znajdują. Działania w social media idealnie do tego się nadają.

Zostań mistrzem e-mail marketingu

Najlepiej sprzedającym narzędziem marketingu internetowego jest e-mail. Choć wielu wieszczyło jego koniec to wciąż dzięki budowie i monetyzacji listy mailingowej możesz zapewnić zabezpieczenie dla siebie i swojego biznesu.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]