Najmłodszemu pokoleniu Internautów ciężko sobie wyobrazić jak wyglądała sieć przed nastaniem epoki social media. Jaki był sens kilkugodzinnego surfowania skoro treści same nie docierały do użytkowników? Nawet osobom pamiętającym te czasy trudno sobie przypomnieć jak to było, bo skok z Web 1.0 był bardzo duży. Wpłynęło to także w znaczący sposób na sprzedaż w Internecie i choć jest to proces nieustających zmian to mogę z Wami podzielić się 9 taktykami na zdobycie większej ilości klientów, dzięki social media.

1. Optymalizuj posty

Dopracuj posty, które udostępniasz na swoich profilach. Zwracaj uwagę na to, aby zdania były krótkie i klarowne dla czytelnika. Dbaj też o dobór słów, aby zwracały uwagę Twoich fanów gdy będą przeglądać pośpiesznie swój feed.

2. Udostępniaj odpowiednie treści

Udostępniaj również treści wyprodukowane przez kogoś innego. W ten sposób pokazujesz swoim fanom, że jesteś na bieżąco w branży i dbasz o nich. Dodatkowo możesz zbudować relację z osobą, której treści udostępniłeś.

3. Używaj opinii klientów

Proś w różnych formach o wyrażenie opinii na temat Twojego biznesu także na różnych platformach społecznościowych. To ma gigantyczną moc, jeśli jako klient widzimy firmę, którą klienci sami z siebie oceniają pod swoim prawdziwym nazwiskiem

4. Dodaj przyciski social w odpowiednich miejscach

Udostępnienie oraz polubienie Twojego fanpage’a lub obserwowanie Twojej marki na innych platformach musi być bardzo widoczne dla klienta. Wiele szablonów wordpress niedostatecznie dobrze jest przygotowane do promocji Twoich kanałów social media, dlatego zadbaj w takiej sytuacji o odpowiednie pluginy, umożliwiające np. łatwe udostępnienie artykułu z bloga.

5. Używaj treści wizualne

Ludzie lubią wszelkie obrazki, infografiki czy filmiki i masowo je udostępniają. Korzystaj z tego nurtu i sam twórz wartościowe treści graficzne. Niech nie będą to jednak tylko treści sprzedażowe.

6. Wchodź w interakcje z fanami

Regularnie sprawdzaj co się dzieje na Twoich profilach na serwisach społecznościowych i prowadź interakcje ze swoimi fanami w tych miejscach. Dla Ciebie to kilka minut, a może któryś z Twoich klientów zakocha się dzięki temu w Twojej marce i przyprowadzi 5 nowych.

7. Bądź systematyczny
Jeśli nie masz czasu na regularne dostarczanie treści na jakąś platformę to ją odpuść. Lepiej nie mieć tam profilu niż mieć taki, na którym nic się nie dzieje, bo potencjalny klient może domniemywać, że w firmie nie dzieje się najlepiej.

8. Używaj #hashtagów

Zaczęło się od hashtagów na twitterze, a w tym momencie funkcjonują także na facebook-u i instagramie. Dzięki nim Twój post trafia do pewnej grupy tematycznej i ściąga dzięki temu na siebie dodatkowych odwiedzających.

9. Korzystaj z płatnej reklamy
W jednym z poprzednich wpisów (możesz go przeczytać tutaj) nazwałem płatną reklamę na facebooku jako sposób na najszybszą sprzedaż. Jeden z guru marketingu Gary Vaynerchuk nazywa to najlepszym narzędziem marketingowym w historii. Opowiadał o tym m.in. w tej prezentacji.

Podsumowanie
Social media są ogromną szansą, ale także zagrożeniem jeśli robisz to źle. Zastosuj powyższe zasady i poszukaj w tym zabawy, bo Twoi klienci są tam właśnie rozrywki oraz wartości i Ty postaraj się im je dać. A przy okazji zbudujesz fundamenty swojego biznesu:)

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]