Na pewno kiedyś się z nimi spotkaliście w Internecie, a co raz częściej także w reklamie tradycyjnej. Czym są te słynne hashtagi? Wytłumaczę dla tych, którzy jeszcze nie są pewni: są to krótkie linki poprzedzone charakterystyczną kratką #. Hashtagi służą grupowaniu postów poświęconych jednemu tematowi w których zawarto odpowiednią frazę.

Wszystko zaczęło się od Twittera, na którym prowadzane są szerokie dyskusje i tworzą się społeczności, dzięki użyciu hashtagów. Później pojawiło się to także w innych sieciach. Działając na polskim rynku powinieneś szczególna uwagę zwrócić na hashtagi na Instagramie.

Podstawowe zasady użycia hashatagów

Przede wszystkim przy tworzeniu hashtagu nie używamy spacji i znaków interpunkcyjnych. Jeśli chcesz rozróżnić poszczególne wyrazy to robisz to wstawiając duże litery. Przy okazji zeszłorocznych wyborów widziałem na którymś z plakatów, coś w stylu #zrobię wszystko dla Was (lub jakieś innego tego typu prawdziwe i autentyczne hasło). Użycie # miało być nowoczesne, a w połączeniu z takim kardynalnym błędem jak wstawienie spacji jest to żałosne.

Możesz jednak używać numerów, jeśli wiąże się to z aktywnym aktualnie tematem. W momencie pisania tego artykułu w repertuarach kin pokazywany jest film „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” i jeśli chciałbyś go skomentować (swoją drogą różnie to Panie oceniają na Twitterze, o czym można się przekonać wyszukując tag) to dobrym pomysłem byłoby dodanie do postu hashtaga #7rzeczyktórychniewiecieofacetach

Pamiętaj o różnicy między zastosowanie symbolów @ i #. Tym pierwszym możesz oznaczać ludzi lub profili i z reguły dostaną o tym powiadomienia. Drugi jest jakby dodaniem posta do dyskusji na ten temat. Na przykładzie możesz oznaczyć na facebooku @Biznes Ponad Granicami (jeśli facebook zaproponuje oznaczenie tej strony) i gdy ktoś kliknie w tego typu linka to przeniesie go na nasz fanpage. Jeśli natomiast dodałbyś do swojej wiadomości hashtag #BiznesPonadGranicami to kliknięcie w niego zaprowadzi do zbioru postów poświęconych naszemu projektowi, w których też znajduje się ten hashtag.

Skuteczne użycie hashtagów

1. Podłączaj się pod trendy
content-is-king-context-is-queen-2

Czyli treści są ważne, ale muszą być we właściwym kontekście. Jeśli włączysz się z wartościową treścią dzięki hashtagom w dyskusję, która przyciąga uwagę wielu ludzi to na tym wygrasz.

2. Twórz dedykowane hashtagi i systematycznie je promuj

Jeśli przygotowujesz wydarzenie lub jakąś akcję to stwórz do tego hashtag. Pomoże to wyłapać wszystkie posty na ten temat, a może ktoś przyłączy się do dyskusji i zapewni Ci dodatkowy rozgłos.

3. Angażuj partnerów w promocję Twoich hashtagów

Przygotowując większą akcję promocyjną pamiętaj o dogadaniu z partnerami wspólnej promocji określonych hashtagów, dzięki czemu łatwiej będzie później znaleźć wszystkie posty na dany temat.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]