Jak myślisz – kiedy najłatwiej sprzedać coś drugiemu człowiekowi? Zapewne zgodzisz się ze mną, że w momencie gdy ta osoba bardzo tego potrzebuje. Tylko jak takiego klienta znaleźć i do niego dotrzeć ze swoim przekazem w Internecie? Poza wieloma wyjątkowymi sytuacjami najszybszym sposobem na sprzedaż w Internecie jest reklama płatna rozliczana w modelu efektywnościowym i ustawiona w takich sposób by trafiła do odpowiedniej osoby.

W Polsce i na Świecie najpopularniejszymi sieciami reklamowymi jest Google Adwords i Facebook Ads. Oczywiście są także inne system, które mogą wyjątkowo dobrze sprawdzić się w Twoim biznesie np. płatna reklama na Linkdin (gdy celujesz w klientów biznesowych) lub na Instagramie (jeśli posiadasz markę odzieżową itp). W tytule posta obiecałem Tobie jeden sposób, więc dzisiaj zajmiemy się reklamami na Facebook-u.

Unikalną zaletą płatnej reklamy na Facebooku jest możliwość profilowania reklam m.in. ze względu na wiek, płeć i zainteresowania. Promocja poprzez Google Adwords tego nie umożliwia, a jest to znacząca zaleta pod kątem sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że ludzie na Facebooka wchodzą po to, aby utrzymywać kontakt z przyjaciółmi, zobaczyć zdjęcia z koncertu ulubionego zespołu lub po prostu dla rozrywki. Niekoniecznie chcą w tym miejscu kupować, mimo posiadania danej potrzeby.

Co w takim razie zrobić, aby reklama była skuteczna?

Umiejętność tworzenia dobrych i skutecznych reklam nabywa się z doświadczeniem. Jest jednak kilka podstawowych zasad:

1. Opcja „Promuj post” jest zarówno najłatwiejsza, jak i najgorsza pod względem optymalizacji i kosztów. Wykorzystuj „Menedżera reklam” lub bardziej zaawansowany „Power Editor”
2. Testuj różne wersje reklamy na małych budżetach
3. Twórz reklamy dla małych grup docelowych
4. Korzystaj z dodatkowych narzędzi analitycznych np. (przestaw język na angielski, aby mieć pełny dostęp do wszystkich funkcji) Facebook Graph Search lub Facebook Audience Insights
5. Twórz zachęcające grafiki na których tekst stanowi do 20%, jeśli będzie go więcej to Facebook może zablokować reklamę
6. Bardzo dobrze konwertują filmy dobrej jakości. Jeśli dla Twojego biznesu możesz przygotować tego typu reklamę to też to przetestuj.

Ile trzeba wydać na początku?

Na początku powinieneś mieć budżet w okolicach 1000 zł i regularnie sprawdzając co się dzieje. Jeśli reklama generuje sprzedaż to oczywiście powinieneś zainwestować więcej. Może się również zdarzyć, że bardzo szybko będziesz wyciągnąć wnioski i wstrzymać wyświetlanie reklamy.

Generalnie temat reklamy na Facebooku jest bardzo obszerny, ale wkrótce planujemy webinar z ekspertem z tego tematu na którym będziesz mógł dowiedzieć się wielu wartościowych informacji na ten temat. Jeśli chcesz mieć pewność, że informacja o terminie do Ciebie dotrze to zapisz się do newslettera.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]